Offline -tila

Yhteydetön tila (Offline-toiminnallisuus)

Ajoneuvopäätettä voidaan käyttää myös ns. yhteydettömässä tilassa. Käytön edellytykset:

  • Laitteella on kertaalleen tehty onnistunut kirjautuminen
    • Onnistuneen kirjautumisen yhteydessä ajoneuvopääte hakee offline-toiminnallisuutta varten tarvittavia tietoja.
      • Seuraavat tiedot on määriteltävä toimiston ylläpitonäyttöjen kautta ladattaviksi, jotta yhteydetöntä tilaa voidaan käyttää
        • Asiakas / asiakkaat
        • Tuotteita…
  • Käyttäjä ei saa kirjautua ulos. Yhteydettömässä tilassa sisäänkirjautuminen on tällä hetkellä poistettu käytöstä (01.04.2021)

Termejä: yhteydellinen (online) ja yhteydetön (offline) tila

Olemme rajanneet yhteydettömän käytön (offlinen) siihen, että tilausten tekeminen onnistuu vain, jos kuljettaja on kertaalleen kirjautunut sisään (yhteydellinen tila) ja ei ole kirjautunut ulos.

Kirjautumisen yhteydessä ajoneuvopäätteeseen haetaan asiakkaita, tuotteita…, joita käytetään tilausten luomisessa. Tällä hetkellä tietojen lataaminen/päivittäminen tapahtuu vain kirjautumisen yhteydessä. Ladattavia tietoja hallinnoidaan toimiston ylläpitonäyttöjen kautta.

Jälkitallennus käyttää oletuksena asiakashauissa ns. aktiivihakua eli hakee tietoja suoraan toimiston rekistereistä. Jälkitallennusta voidaan käyttää yhteydettömässä tilassa, mutta se vaatii sen, että asiakkaalla on laitettu päällä “Lataa asiakas Fluidiin”-täppä. Tällöin asiakas siirretään kirjautumisen yhteydessä ajoneuvopäätteeseen. Jos laite siirtyy yhteydettömään tilaan ja yhtään asiakasta ei ole määritelty ladattavaksi niin kaikki ajoneuvopäätteen asiakashaut palauttavat tyhjää.

Tässä on sellainen poikkeus, että jos toimistolta lähetetään ajoneuvopäätteeseen tilaus niin ajoneuvopääte laittaa saadulta tilaukselta asiakkaan ja tuotteen talteen yhteydetöntä käyttöä varten.