Kysymys: Miksi hinnastoon laitetut myyntihinnat eivät nouse tilaukselle?

Jos hinnastoon tai sopimukselle laitetut myyntihinnat eivät nouse tilaukselle, tarkista ainakin:

  • Hinnaston/sopimuksen voimassaoloaika.
  • Hinnasto-/sopimusrivin voimassaoloaika.
  • Onko hinnasto-/sopimusrivi Sopimus- vai Tarjous-tilassa → jälkimmäisen hintoja ei käytetä tilauksilla.
  • Ettei ole päällekkäisiä hinnastoja/sopimuksia (asiakasluokka, voimassaolo, työmaa, kohteet…)
  • Nouto/Mistä - toimitus/mihin -kohteet ovat samat hinnastossa/sopimuksella ja tilauksella.
  • Toimipistevalinta on vastaava hinnastossa/sopimuksella ja tilauksella → jos hinnastolle/sopimukselle on asetettu toimipiste, kyseistä hinnastoa/sopimusta käytetään vain niillä tilauksilla, joille on laitettu kyseinen toimipiste!
  • Tilauksella on sama hintaluokka kuin hinnasto-/sopimusrivillä.
  • Onko asiakas sidottu asiakasluokan kautta johonkin hinnastoon.
  • Onko asiakkaalla oma myyntisopimus.
  • Onko asiakkaan myyntisopimus rajattu käyttämään vain myyntisopimuksen hintoja, vai onko sallittu myös hinnastojen käyttö, jos hintoja ei löydy sopimukselta.
  • Tilauksella oleva tuote on vastaava kuin hinnastossa/sopimuksella.
  • Tilauksella, tai hinnastossa/sopimuksella, olevasta tuotteesta ei ole duplikaattia, eli ettei tuote ole Perusrekisterissä useaan kertaan samalla nimellä.
  • Tilauksella, tai hinnastossa/sopimuksella, olevat kohteet ovat ainutlaatuisia, eli kohteita löytyy vain yksi samalla nimellä (esim. työmaan kohde, vastaanottopaikka).