Jos hinnastoon tai sopimukselle laitetut myyntihinnat eivät nouse tilaukselle, tarkista ainakin:
- Hinnaston/sopimuksen voimassaoloaika.
- Hinnasto-/sopimusrivin voimassaoloaika.
- Onko hinnasto-/sopimusrivi Sopimus- vai Tarjous-tilassa → jälkimmäisen hintoja ei käytetä tilauksilla.
- Ettei ole päällekkäisiä hinnastoja/sopimuksia (asiakasluokka, voimassaolo, työmaa, kohteet…)
- Nouto/Mistä - toimitus/mihin -kohteet ovat samat hinnastossa/sopimuksella ja tilauksella.
- Toimipistevalinta on vastaava hinnastossa/sopimuksella ja tilauksella → jos hinnastolle/sopimukselle on asetettu toimipiste, kyseistä hinnastoa/sopimusta käytetään vain niillä tilauksilla, joille on laitettu kyseinen toimipiste!
- Tilauksella on sama hintaluokka kuin hinnasto-/sopimusrivillä.
- Onko asiakas sidottu asiakasluokan kautta johonkin hinnastoon.
- Onko asiakkaalla oma myyntisopimus.
- Onko asiakkaan myyntisopimus rajattu käyttämään vain myyntisopimuksen hintoja, vai onko sallittu myös hinnastojen käyttö, jos hintoja ei löydy sopimukselta.
- Tilauksella oleva tuote on vastaava kuin hinnastossa/sopimuksella.
- Tilauksella, tai hinnastossa/sopimuksella, olevasta tuotteesta ei ole duplikaattia, eli ettei tuote ole Perusrekisterissä useaan kertaan samalla nimellä.
- Tilauksella, tai hinnastossa/sopimuksella, olevat kohteet ovat ainutlaatuisia, eli kohteita löytyy vain yksi samalla nimellä (esim. työmaan kohde, vastaanottopaikka).